Google zaleca dodanie adresu URL autora w schemacie artykułu

Google zaleca dodanie adresu URL autora do schematu artykułu, aby pomóc w ustaleniu właściwego autora.

Google zaleca dodanie adresu URL autora do schematu artykułu, aby ułatwić określenie właściwego autora, gdy wielu autorów ma takie same lub podobne nazwiska.

 

Potwierdza to oficjalny dziennik zmian Google , który brzmi:

„ 6 sierpnia : dodano nową zalecaną właściwość author.url do dokumentacji danych strukturalnych artykułu. Właściwość url pomaga Google określić właściwego autora artykułu”.

Aby było jasne, właściwość adresu URL autora nie jest nowa. Nowością jest zalecenie użycia go, aby pomóc Google w odróżnieniu właściwego autora artykułu.

Właściwość adresu URL autora jest zagnieżdżona w schemacie artykułu, więc jeśli już używasz tego znacznika w swojej witrynie, pozostaje tylko jedno dodatkowe pole do dodania.

Google zauważa, że właściwość sameAs może być używana jako alternatywa dla adresu URL autora, ponieważ Google może rozumieć zarówno sameAs, jak i adres URL podczas rozróżniania autorów.

Przed tą aktualizacją nie było takiego rozwiązania, które pomagałoby Google w uściślaniu autorów. John Mueller z Google mówił kiedyś o procesie zwanym uzgadnianiem , w którym wyszukiwarka szuka adresów URL na stronach biografii autorów, aby odróżnić autorów o podobnych nazwiskach.

Wydaje się, że ta nowa metoda korzystania ze znaczników schematu adresu URL autora może być bardziej skuteczna.

 

Którego adresu URL należy używać w znacznikach autora?

Google nie określa, na jaki rodzaj adresu URL powinien wskazywać znacznik, na przykład link do mediów społecznościowych lub link do strony głównej autora.

Jednak najlepszym rozwiązaniem dla Google może być, jeśli znacznik wskazuje stronę z biografią autora w tej samej domenie, w której opublikowano artykuł.

 

Czemu?

Ponieważ wskaźniki jakości Google są poinstruowane, aby szukać informacji o autorach podczas ręcznej oceny witryn.

„Niezadowalająca” lub „niewystarczająca” ilość informacji o tym, kto napisał artykuł, jest podstawą do oceny treści jako „niskiej” lub „najniższej” jakości.

Oto, co podano w sekcji 6.6 wytycznych Google dotyczących oceny jakości (MC = główna treść):

 

„Oczekujemy jakiejś formy informacji o witrynie dla wielu lub większości witryn. Oczekujemy jasnych informacji o tym, kto (np. jaka osoba, firma, firma, fundacja itp.) utworzył MC, chyba że istnieje dobry powód do zachowania anonimowości. Długoletni alias internetowy lub nazwa użytkownika mogą również pełnić tę samą funkcję, co identyfikacja twórcy MC.”

Wytyczne nie stwierdzają wyraźnie, że „potrzebujesz strony z biografią autora”, chociaż byłby to bardzo skuteczny sposób na poinformowanie osób oceniających jakość w Google, kim jest autor.

Im więcej informacji o autorze podasz, tym więcej dowodów przedstawiasz Google wysokiej jakości swoich treści.

Co więcej, strona z biografią autora dodatkowo pomaga w rozróżnieniu autorów.

 

Wracając do techniki uzgadniania , o której wspomniałem wcześniej, Mueller wyjaśnia, w jaki sposób linki do mediów społecznościowych na stronach biografii mogą pomóc Google odróżnić autorów o tym samym nazwisku:

„Więc moim zaleceniem byłoby przynajmniej powiązanie ze wspólnym lub czymś w rodzaju centralnego miejsca, w którym mówisz, że wszystko się łączy dla tego autora. Może to być coś w rodzaju strony profilu w sieci społecznościowej i używać jej na różnych stronach autora, które masz podczas pisania, tak aby nasze systemy patrzyły na artykuł i widział powiązaną z nim stronę autora, mogą rozpoznać, że to ten sam autor, co osoba, która napisała coś innego. I możemy pogrupować to według podmiotu, i robimy to w oparciu o ten wspólny profil społecznościowy, który tam jest.

Mając to na uwadze, najlepsze rozwiązanie brzmi jak wskazanie znacznika adresu URL autora na stronie z biografią, która prowadzi do ich profilu w mediach społecznościowych. Spowoduje to wysłanie do Google wielu sygnałów, które mogą pomóc w ustaleniu właściwego autora.

 

W przypadku autorów umieszczenie linku do tego samego profilu w mediach społecznościowych w każdej witrynie, w której publikujesz, może pomóc Google odróżnić Ciebie od innego pisarza o tym samym nazwisku.